close
تبلیغات در اینترنت
چرا کالاهاى باکیفیت ایرانى گمنام مانده‌اند؟
loading...

رهبر کوچک من

همراه شما هستیم از وبسایت رهبر کوچک من بخش مطالب کمپین حمایت از کالای ایرانی در این قسمت چرا کالاهاى باکیفیت ایرانى گمنام مانده‌اند؟  چرا کالاهاى باکیفیت ایرانى گمنام مانده‌اند؟   یکی از عوامل موثر در حمایت از کالای ایرانی، معطوف به تبلیغات می‌شود، عنصری قابل توجه‌ای که متاسفانه در ایران آنچنان که باید بر روی آن کار نشده است. به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با در نظر گرفتن نقش بسیار نافذ و تعیین کننده، تولیدات و کالا‌های…

الگوی 50 ساله
نشریات رهبر کوچک من

خبر خوب اینکه وبسایت رهبر کوچک من تصمیم دارد نشریات الکترونیکی با موضوعات جالب و کاربردی را تولید و از طریق سایت و شبکه ها ما به دست شما عزیزان برسانیم


اخرین نشریات :

1-نشریه عاشورا

2-نشریه چگونه نماز را ترویج دهیم


جهت مشاهده نشریه کلیک کنید

m.b بازدید : 134 شنبه 21 مهر 1397 نظرات ()

همراه شما هستیم از وبسایت رهبر کوچک من بخش مطالب کمپین حمایت از کالای ایرانی در این قسمت چرا کالاهاى باکیفیت ایرانى گمنام مانده‌اند؟

 

چرا کالاهاى باکیفیت ایرانى گمنام مانده‌اند؟

 

یکی از عوامل موثر در حمایت از کالای ایرانی، معطوف به تبلیغات می‌شود، عنصری قابل توجه‌ای که متاسفانه در ایران آنچنان که باید بر روی آن کار نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با در نظر گرفتن نقش بسیار نافذ و تعیین کننده، تولیدات و کالا‌های داخلی در توسعه اقتصادی و حفظ و تقویت استقلال اقتصادی و حتی سیاسی کشور، بیش از پیش به اهمیت تبلیغات پی‌خواهیم برد.

 عنصر تبلیغات از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کمپانی‌ها و شرکت‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی جهان با وجود نام و آوازه بسیاری که در اقصی نقاط جهان دارند، از آن غافل نمی‌شوند، یکی از مولفه‌ها و ارکان حائز اهمیت در شهرت بنگاه‌ها و کمپانی‌های مطرح اقتصادی و تولیدی جهان به مدد تبلیغات حاصل شده و البته حفظ چنین جایگاهی نیز مرهون و نیازمند استمرار تبلیغات است.

تبلیغات را می‌توان به تسخیر فاصله دو گوش انسان تشبیه کرد که در صورت تحقق آن، عوامل و عقبه تبلیغاتی به اکثریت قریب به اتفاق اهداف مورد نظر خود دست خواهد یافت.

نظام سرمایه داری غرب، بیش از دیگر ساختار‌ها و ساز و کار‌های سیاسی و اقتصادی جهان با تکیه بر تبلیغات به نفوذ و رسوب خود در اذهان و افکار عمومی جهان نائل شده است.

امروز با رشد، تَسَری و پیشرفت رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شیوه‌های تبلیغاتی نیز متحول، مُبتکرانه و خلاقانه شده اند.

علی‌رغم اهمیت بسیار بارز این مولفه، متاسفانه در کشور ایران از حِیثِ تبلیغاتی، آنچنان که باید کار نشده و اگرچه تقریبا همه روزه شاهد تبلیغات در حوزه‌های گوناگون داخلی کشور هستیم، اما با یک مقایسه اِجمالی میان آنچه در حوزه تبلیغاتی در کشور‌های توسعه یافته شاهد هستیم با آنچه در داخل کشور، ظهور و بروز پیدا می‌کند بیش از پیش به فاصله موجود پی‌خواهیم بُرد.

کاربرد و کارآیی تبلیغات به گونه‌ای است که با بهره گیری از برخی تکنیک‌های خاص، تصورات و ذهنیت انسان، جامعه هدف یا همان مخاطبان در راستای اهداف تبلیغ کنندگان هدایت و شکل داده می‌شود.

اهمیت تبلیغات به میزانی است که در دهه‌های اخیر از آن تحت عنوان یک صنعت نامیده می‌شود به واقع در حوزه تبلیغات نیز به مانند دیگر عرصه‌ها می‌توان شاهد توفیقات مطلوب، سازنده و بالعکس مخرب و ویران کننده بود.

با عنایت به اهمیت حمایت از کالای ایرانی و تمایل و گرایش بخش قابل توجهی از جامعه به کالا‌ها و محصولات خارجی، لزوم پرداختن به تبلیغات خلاقانه و حرفه‌ای با هدف حمایت و پشتیبانی از کالای ایرانی و تولیدات داخلی بیشتر احساس می‌شود و اساسا به دلیل برخی غفلت‌ها و کم توجهی ها، امروزه در برخی حوزه‌های اقتصادی تا حدودی قافیه را باخته ایم و در نقطه مقابل، نظام غرب با تبلیغات پر زرق و برق از هیچ تلاشی برای نفوذ و رسوب در بازار کشور‌هایی همچون ایران دریغ ننموده، تبلیغاتی که بعضا در کنار عرضه و فروش کالا‌های غربی، فرهنگ ایرانی و اسلامی را نیز مورد هجمه و تاخت قرار می‌دهد و به شیوه‌ای آرام و نرم در صدد اِستحاله آن بر می‌آید.

تبلیغات حرفه‌ای و خلاقانه، به توسعه اشتغال رونق اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی منتهی می‌شود

عسگر مُتقی، یکی ازتوزیع کننگان عمده محصولات و مواد غذایی در غرب استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم درک تفاوت‌های جدی فضای حاکم بر بازار در دوران کنونی با آنچه که در دو تا سه دهه پیش شاهد آن بودیم اظهار کرد: تبلیغات موضوع جدید و نوظهوری نیست، اما نقش تعیین کننده آن، در طول ۲۰ تا ۳۰ سال اخیر بیش از پیش ملموس و قابل درک شده است.

وی افزود: اگر در سالیان نه چندان دور گذشته، بسیاری از خانوارها، فارغ از نام‌ها، مارک‌ها و عناوین، به خرید محصولات مورد نیاز خویش مبادرت می‌ورزیدند، اما امروزه تعدد، تکثر و تنوع کالا‌ها و محصولات به میزانی رشد و گسترش یافته است که در این حجم انبوه از محصولات مختلف، تبلیغات از عناصر اثربخش در سوق دادن اذهان و افکار عمومی یا جامعه هدف و به تعبیر عوامانه مشتریان محصولات به انتخاب کالا‌ها می‌باشد.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی، تولید و اشتغال، می‌طلبد عوامل و عناصر فعال در عرصه تبلیغات نیز، نگاه عمیق‌تر و جدی تری را به این مقوله لحاظ کنند.

این فعال اقتصادی در غرب استان تهران گفت: به اعتقاد بنده در صورت برنامه ریزی برای تبلیغات سازنده، هدفمند و هوشمندانه، می‌توان به نحو شایسته و مطلوبی، به هدف شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است، دست یافت.

متقی بیان کرد: قاعدتا با حصول این امر، گشایش‌های بسیاری در عرصه‌های دیگر همچون اشتغالزایی و توسعه فرصت‌های شغلی نیز حاصل خواهد شد، زیرا این موارد همچون حلقه‌های یک زنجیره، به تَاَسی از یکدیگر، ظهور و بروز پیدا می‌کنند و تکمیل می‌شوند.

تبلیغات، زمینه ساز رقابت هر چه بیشتر از حِیثِ کَمی و کِیفی محصولات می‌شود

علی فروزفر، استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با رسانه‌ها، درارتباط با اهمیت تبلیغات تصریح کرد: در هر کشور و جامعه‌ای که پیشرفت و تولید و تنظیم الگوی مصرف هدفگذاری شده، استفاده از فنون و آداب تبلیغات، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به اعتقاد وی، تبلیغات باعث افزایش سطح و ضریب آگاهی عمومی جامعه و به تعبیری مصرف کنندگان و خریدارانِ کالا‌ها و محصولات می‌شود، مُضافا بر اینکه در چنین فضا و شرایطی ضریب رقابت در حوزه کیفیت کالا‌ها تسریع و روند اشتغالزایی با سرعت و شتاب فزاینده تری همراه می‌شود.

این استاد دانشگاه در ادامه می‌گوید: حتی در صورت تولید و عرضه محصولی خوب و با کیفیت، بی اطلاعی مردم باعث می‌شود بازار از رونق و تولید شایسته برخوردار نشود که البته منظور نظر ما در این بخش معطوف به تبلیغات اقتصادی، تجاری و بازرگانی می‌شود، زیرا در عرصه فرهنگی، دینی و غیره تبلیغات از اهمیت بسیاری برخوردار است (که با توجه به موضوع گزارش که محوریت آن مسائل و موضوعات اقتصادی است در این مجال به آن نمی‌پردازیم).

محمد محمدیان، استاد دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است یک کسب و کارتجاری موفق، نیازمند دو بال است که یک بال آن به حوزه فنی، مهندسی و بال دیگر به تبلیغات و اطلاع رسانی معطوف می‌شود.

وی معتقد است:در جهان غرب، ماشین تبلیغاتی پیش از ماشین فنی به حرکت در می‌آید امری که متاسفانه در ایران آنچنان که باید به آن توجه و پرداخته نشده است.

با این اوصاف، انتظار می‌رود کارشناسان و متخصصان این حوزه، با درک صحیح شرایط موجود، در راستای حمایت از کالای ایرانی تلاش هر چه بیشتری را لحاظ نمایند و قطعا با قبول این فرضیه که بخش قابل توجهی از گرایش و تمایل جامعه به برندگرایی و خرید محصولات خارجی ریشه در مسائل فرهنگی دارد، بیش از پیش به اهمیت تبلیغات در بهبود وضعیت اقتصادی کشور پی خواهیم برد و قطعا با ارتقای کیفی محصولات و همگرایی تمامی دستگاه‌های ذی ربطِ اجرایی و همچنین عمومِ مردم، حصول توفیقات اقتصادی هر چه بیشتر دور از دسترس نخواهد بود.

گزارش از ناصر رمضانی

انتهای پیام/

 

https://www.yjc.ir/00S5zy

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
هزینه تسیلم شدن


توجه توجه
توجه توجه متن زیر رو نخوندی اینجا رو ترک نکن


 فوتبال ایران اسپانیا رو دیدی؟


یه ایرانی میتونی پیداکنی بگه چون اسپانیا قهرمان جهانه و بهترین و با کیفیت ترین

بازیکنهای دنیا رو داره من طرفدارشم؟

چون بازیکن های محبوب رئال و بارسلون تو اسپانیا بازی میکنن تشویقش میکنم و

دوست دارم ایران رو ببره؟

محاله یه ایرانی پیدا کنی اینطوری بگه


🔸حتی طرفدار معمولی هم نمیتونی پیدا کنی، همه متعصبانه و غیرتمندانه طرفدار

ایران بودن، بعضی جاهای بازی داد می زدن، حرص میخوردن و رگ گردنشون میزد بیرون،

اصلا غیرت و تعصب رو می شد تو همه مردم دید


🔸ولی الان میخوام یه واقعیتی رو بهت بگم

خیلی وقت ها بوده تیم ایران با یه تیم خارجی بازی کرده ولی تو و خیلیای دیگه چون

تیم خارجی قوی تر بود طرفدارش بودید

حمایتش کردید، تشویقش کردید، وقتی به ایران گل زد پریدید بالا

وقتی ایران حذف شد اصلا عین خیالتون هم نبود


⁉️میدونی کجا رو میگم؟

یکی دوبار نبوده، خیلی اتفاق افتاده برا هممون


🔸 مثلا وقتی تیم تولید کنندگان پارچه و لباس ایرانی با تیم تولید کنندگان ترکیه باهم

رقابت داشتن، و هر کدوم که ازش بیشتر خرید می شد برنده می شد و تو رفتی جنس

تُرک خریدی چون کیفیتش بهتر بود

و این باعث شد کارگاه ها و کارخانجات تولیدی ایران از گردونه رقابت حذف شدند، تعطیل

شدن و اعضای تیم ملی تولیدگنندگان که پدران، برادران و مادران خودمون بودن بیکار و ورشکسته شدن


🔺ما در خریدهامون متعصبانه برخورد نکردیم


🔸الان بحث هایی که تو هر محفل و مجلسی هست اینه که تیم ملی فوتبال ایران

چقدر قوی شده و درسطح قهرمانان جهان بازی میکنه، میدونی چرا؟ چون ازش

حمایت شد همه جوره


🔸 دوست عزیز بسیاری از تولید کنندگان داخلی کیفیت محصولاتشون با برخی

محصولات خارجی واقعا برابری میکنه، فقط به حمایت من و تو نیاز دارن

ما نمیگیم همه خرید های خونت رو ایرانی بخر نه

ولی اون محصولاتی که کیفیتش با مشابه خارجی برابری میکنه و یا فاصله کمی

داره رو متعصبانه برو بگرد، پیدا کن و بخر و به دیگران معرفی کن


🔺روی تیم ملی تولیدکننده کشور خودمون غیرت و تعصب داشته باشیم


📝 حسین دارابی

تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
درباره ما
وبسایت رسمی حوزه شهید فهمیده شهرستان نیشابور در راستا تعامل بهتر در حوزه اینترنتی و گسترش تفکر مقابله به جنگ نرم در فروردین سال 96 اقدام به ایجاد وبگاه رسمی خود نمود
اطلاعات کاربری
اطلاعیه

رهبر کوچک من

my small leader

----------

msl13.ir



اغاز به کار فعالیت های وبسایت  حوزه شهید فهمیده شهرستان نیشابور

حمایت های مالی از رهبر کوچک من
کمپین کارفرهنگی


به کمپین ویژه کار فرهنگی مرکز تبادل نظر پیرامون فعالیت در حوزه جنگ نرم بپیوندید جهت مشاهده روی لینک زیر کلیک کنید

کمپین ایده های کار فرهنگی بشتابید

کمپین ویژه کنکوری ها بشتابید

دانش اموزان و کنکوری های عزیز به کمپین کنکوری ها در وبسایت رهبر کوچک من بشتابید و از مطالب مفید استفاده کنید

جهت مشاهده اینجا کلیک کنید

کمپین بزرگ همسنگران

به کمپین اشنایی با همسنگران جنگ نرم بپیوندید و با سایت های فعال در جنگ نرم اشنا شوید

جهت مشاهده کمپین همسنگران اینجا کلیک کنید

شبکه های اجتماعی
  
ایده های تشکیلاتی برای مدارس

همراه شما هستیم از وبسایت رهبر کوچک من با بخش ایده های تشکیلاتی که شامل ایده هایی خوبی جهت فعالیت در مدارس به شما پیشنهاد میشود و امیدواریم ایده کوچکی در زمینه فعالیت در مدارس شما باشد

این ایده ها شامل مواردی است در زمینه جذب دانش اموزان و فعالیت های مختلف به مناسبت های مختلف و ایده های فعالیت های مدرسه ای و برون مدرسه ای برای اثر گذاری هرچه بیشتر تشکل شما در مدرسه &

جهت مشاهده ایده ها روی عنوان مورد نظر کلیک کنید

1-ایده های تشکیلاتی ثبت نام و گروه بندی

2-ایده های تشکیلاتی در بخش نشریات

3-ایده های تشکیلاتی در حوزه فضای مجازی

4-ایده های تشکیلاتی در خصوص زدن نمایشگاه

5-ایده های تشکیلاتی در خصوص جوایز

6-ایده های تشکیلاتی برنامه صبحگاهی

7-ایده های تشکیلاتی حلقه ها و جلسات

8-ایده های تشکیلاتی واحد مسابقات

9-ایده های تشکیلاتی تابلو های محیطی

10-ایده های تشکیلاتی تامین بودجه

11-ایده های تشکیلاتی برای ایام محرم



منتظر ایده های جدید باشید